Bergjemaar_Portfolio_Dichtbundel_vanuithethart-1280x800.jpg

Voor Hospice de Liefde maakte ik het ontwerp en de illustraties voor dichtbundel ‘Vanuit het hart’. De gedichten zijn geschreven door kookvrijwilliger Jaco Groeneweg. Het directe contact tussen Jaco en de gasten van het hospice, maar ook zijn liefde voor de stad Rotterdam, zijn regelmatig de aanleiding voor gedichten die de lezer intens kunnen raken.

De opbrengst van de door Hospice de Liefde in eigen beheer uitgegeven dichtbundel ‘Vanuit het hart’ komt ten goede aan het mooie werk van Hospice de Liefde. Je koopt hem via hun website.


EltjosVintage_vierkant1-1280x1280.png

Eltjo’s Vintage opende in 2022 zijn deuren in Schiedam: een vintage winkel vol kleurrijke interieurstukken én veel fotografie items uit verschillende decennia. Voor zijn nieuwe shop had Eltjo een logo nodig om als belettering uit te voeren in zijn pand én op zijn rode besteleend. Dit voertuig kreeg daarnaast ook een prominente plek in het ontworpen logo.


manifestatiegelijkekansen.png

Voor KCR ging ik aan de slag voor een logo en beknopte huisstijl voor hun Manifestatie Gelijke kansen door cultuuronderwijs dat 2 november 2022 gehouden wordt. Tijdens deze dag werken verschillende mensen uit de onderwijs- en cultuursector samen toe naar een intentieverklaring waarin ze vaststellen wat ervoor nodig is om cultuuronderwijs een stevige plek in het lesprogramma te kunnen geven.
Het logo laat het document, het manifest, zien in het beeldmerk. Het logo is uitgevoerd in de kleuren van KunstPakt, een onderdeel van KCR.

Naast logo en huisstijl werd ik ook gevraagd de signing, posters, photowalls e.d. te ontwerpen voor de dag zelf.


Bergjemaar_Portfolio_okay_02-1280x800.jpg

Een leuke samenwerking met Restaurant oKay en E-bike Masters: een bakfiets met uithangbord, verwijzend naar dit gezellige restaurant café aan de Entrepothaven.⁠

De frameborden kunnen verwisseld worden, dus maakte BergJeMaar! Design diverse ‘uithangbordjes’ voor verschillende gelegenheden. ⁠Voor WK Voetbal 2022 worden de bordjes in een oranje fiets getoond op straat.


Bergjemaar_Portfolio_Dexter_01-1280x800.jpg

Dexter Lighting is een ontwerper en maker van design buitenverlichting, gevestigd in De Kroon, Delfshaven. Zij brengen hun armaturen en lichtoplossingen aan de man via tuinarchitecten en waren op zoek naar een nieuwe ontwerper die hun stijl voort kon zetten. Digitale ontwerpen voor social media, website en e-mailbanners en daarnaast ook brochures vallen onder hun huisstijl.


Bergjemaar_bruiloft_01-1280x800.jpg

Voor onze bruiloft ontwierp ik Save the date kaarten, uitnodigingen en verschillende illustraties voor drukwerk en digitaal gebruik. De kaarten werden uitgevoerd op berkenpapier.


Bergjemaar_Portfolio_Roffacomm_01-1280x800.jpg

Communicatie professional RoffaCommunicatie vroeg mij haar Instagram feed eens grondig onder de loep te nemen. Met een set aan visuals, regels, thema’s en kleuren kan zij nu zelf gemakkelijk, in stijl en snel haar Instagram posts invullen. Het uitgangspunt van deze visuals was het reeds bestaande logo.
De thema’s zijn elk voorzien van een eigen kleurstelling en icoon, waardoor deze ook later op de vernieuwde website herkenbaar en onderscheidend zijn.
Naast nieuwe media, heb ik ook aanpassingen gedaan aan digitaal brief- en volgpapier en templates voor presentatietools zoals PowerPoint en Keynote.


Bergjemaar_portfolio_Komproeven_01-1280x800.jpg

Howard Komproe bedacht Komproeven: een YouTube serie waarin hij verschillende echte en minder authentieke Surinaamse gerechten proeft. Zo ontstond ook de samenwerking met De Onrust Stokers, wiens Sopropo Gin hij ook testte voor zijn kanaal. Inmiddels hebben ze samen de nodige dranken bedacht en aan de man gebracht: Pepre Watra en Soete boi zijn hier lekkere voorbeelden van.
Voor socials maakte ik een illustratie van Howard zelf. De illustratie wordt op verschillende items gebruikt, bijvoorbeeld op stickers en voor social media.


Bergjemaar_Portfolio_DokterBosman3a-1280x800.jpg

Dokter Bosman verleent geestelijke dienstverlening aan kinderen en (jong) volwassenen. Binnen een bestaande huisstijl heb ik veel werk verricht voor deze dienstverlenende instantie in de vorm van divers marketingmateriaal.

Infographics worden bij Dokter Bosman veelvuldig gebruikt om informatie inzichtelijk te maken op het gebied van een ziektebeeld, als hulp bij verwijzing, en om informatie te verschaffen over bijvoorbeeld verzekeringsvergoedingen.

Marketinguitingen van Dokter Bosman bestaan vooral uit een grote range aan posters, flyers, folders en ansichtkaarten. Met de ansichtkaarten en de giveaway kalender voor verwijzers kreeg ik wat meer ruimte om de creativiteit de vrije loop te laten, waar veel folders wat scherper binnen de huisstijl moesten blijven.