Bergjemaar_Portfolio_woonstad_01a-1280x800.jpg

Voor Woonstad voer ik verschillende DTP en ontwerpwerkzaamheden uit. Sommige folders volledig binnen de bestaande huisstijl en kleine uitstapjes in een aangepaste stijl voor bijvoorbeeld het zomerfeest.

Op verzoek van Woonstad deed onderzoeker Nel ten Boden een onderzoek naar de ervaringen van bewoners van de wijk Gerdesia. Na het sloopbesluit van een aantal appartementen, is een eerste groep bewoners al verhuisd. Voor het verslag deed ik de vormgeving, die bewust wat moest afwijken van die van Woonstad. Daarnaast werkte ik ook mee aan de tekstredactie.


Bergjemaar_Portfolio_RegiobeeldWaardenland01-1280x800.jpg

Samergo werkte samen met programmateam Waardenland aan het regiobeeld. Voor de teksten werd Marloes Drost Communicatie in de arm genomen en BergJeMaar! Design ging aan de slag met het ontwerp. Omdat er meerdere partijen samenwerkten aan dit regiobeeld, extraheerde ik een kleurenpalet uit de logo’s en stijlen van de samenwerkingspartners. Dit vormde de basis voor het ontwerp van de samenvatting. De tekst wordt verduidelijkt door grafieken, tabellen, infographics en illustraties voor een makkelijk leesbare publicatie.

Bekijk de gehele samenvatting hier


Bergjemaar_Portfolio_opslot_2-1280x800.jpg

De Onrust Stokers eren de trainerskunsten van Arne Slot, na een geweldig kampioensjaar van Feyenoord. Een rode vodka met passievrucht smaak, maakt samen met een (deels) transparant etiket het beeld helemaal compleet. Dat wordt proosten op het kampioenschap, én natuurlijk Op Slot!


Bergjemaar_Portfolio_verhuiskaart6-1280x800.jpg

Ansichtkaarten met iets extra’s: regelmatig word ik gevraagd voor het maken van een gepersonaliseerde verhuiskaart. Ik denk graag mee in beeld en in tekst. Bijvoorbeeld door het toevoegen van elementen van de nieuwe of oude woonplaats, door een gedicht of een quote of door andere afbeeldingen die bij de persoon of familie passen.


Bergjemaar_Portfolio_KCRpubllicatie4-1280x800.jpg

Op 23 maart 2023 werd tijdens KunstPakt nodig uit, deze publicatie uitgereikt. Een terugblik op de Debatmeester-bijeenkomsten, op de Manifestatie Gelijke kansen door cultuuronderwijs én een vooruitblik op hoe de verschillende partijen onderwijs-, beleid- en cultuursector samen de handen ineen kunnen slaan om kansengelijkheid onder kinderen en jongeren te vergroten. In het ontwerp van deze publicatie goot ik de huisstijlen van KCR, KunstPakt samen in een mix van strakke visuals en speelse illustraties. Een fijne samenwerking en trots erg op het eindresultaat!


Bergjemaar_Portfolio_Dichtbundel_vanuithethart-1280x800.jpg

Voor Hospice de Liefde maakte ik het ontwerp en de illustraties voor dichtbundel ‘Vanuit het hart’. De gedichten zijn geschreven door kookvrijwilliger Jaco Groeneweg. Het directe contact tussen Jaco en de gasten van het hospice, maar ook zijn liefde voor de stad Rotterdam, zijn regelmatig de aanleiding voor gedichten die de lezer intens kunnen raken.

De opbrengst van de door Hospice de Liefde in eigen beheer uitgegeven dichtbundel ‘Vanuit het hart’ komt ten goede aan het mooie werk van Hospice de Liefde. Je koopt hem via hun website.


Bergjemaar_bruiloft_01-1280x800.jpg

Voor onze bruiloft ontwierp ik Save the date kaarten, uitnodigingen en verschillende illustraties voor drukwerk en digitaal gebruik. De kaarten werden uitgevoerd op berkenpapier.


Bergjemaar_portfolio_Komproeven_01-1280x800.jpg

Howard Komproe bedacht Komproeven: een YouTube serie waarin hij verschillende echte en minder authentieke Surinaamse gerechten proeft. Zo ontstond ook de samenwerking met De Onrust Stokers, wiens Sopropo Gin hij ook testte voor zijn kanaal. Inmiddels hebben ze samen de nodige dranken bedacht en aan de man gebracht: Pepre Watra en Soete boi zijn hier lekkere voorbeelden van.
Voor socials maakte ik een illustratie van Howard zelf. De illustratie wordt op verschillende items gebruikt, bijvoorbeeld op stickers en voor social media.


Bergjemaar_Portfolio_DokterBosman3a-1280x800.jpg

Dokter Bosman verleent geestelijke dienstverlening aan kinderen en (jong) volwassenen. Binnen een bestaande huisstijl heb ik veel werk verricht voor deze dienstverlenende instantie in de vorm van divers marketingmateriaal.

Infographics worden bij Dokter Bosman veelvuldig gebruikt om informatie inzichtelijk te maken op het gebied van een ziektebeeld, als hulp bij verwijzing, en om informatie te verschaffen over bijvoorbeeld verzekeringsvergoedingen.

Marketinguitingen van Dokter Bosman bestaan vooral uit een grote range aan posters, flyers, folders en ansichtkaarten. Met de ansichtkaarten en de giveaway kalender voor verwijzers kreeg ik wat meer ruimte om de creativiteit de vrije loop te laten, waar veel folders wat scherper binnen de huisstijl moesten blijven.


Bergjemaar_Portfolio_naardehaaien_01-1280x800.jpg

Naar de Haaien is een blauwe kokosdrank met een spelelement. Een leuk spelletje voor met je maten in de kroeg. Daar moet natuurlijk een kleurrijk etiket voor gemaakt worden, uiteraard voorzien van een afschrikwekkende jaws. Proost!